دو روز پیش حکم انتصاب **سعید صادقی**، مدیرعامل سابق پتروشیمی امیرکبیر، در شرکت بازرگانی نفت ایران، معروف به **نیکو**، منتشر شد.
با وجود سن جوان خود، سعید صادقی ۱۶ سال تجربه مدیریت در شرکتهای پتروشیمی، فولادی و بانکی دارد و تمرکز اصلی او بر حفظ منافع مجموعهها و عدم باجدهی به جریانهای مختلف بوده است.
حال با ورود این مدیر با تجربه به نیکو، که به عنوان قلب تپندهی وزارت نفت شناخته میشود، قرار است تمام درآمدهای حاصل از فروش نفت کشور بهطور کامل به داخل منتقل شود.
این انتصاب باعث ایجاد تغییراتی در جریانهای مختلفی که در دوره قبل از نیکو منتفع بودند، شده و واکنشهای تخریبی از سوی رسانههای ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی را به دنبال داشته است.
به نظر میرسد که نیکو در آیندهای مثبت قرار دارد.



