عصری نو- رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مانعی برای ترخیص خودروهای وارداتی وجود ندارد و تمامی فرآیندهای قانونی بهدرستی در حال اجراست.
به گفته فرود عسگری، با اجرای قانون مصوب مجلس از سال ۱۴۰۰ به بعد، امکان واردات خودروهای نو و کارکرده (تا عمر ۵ سال) برای جانبازان، تجار و بازرگانان فراهم شده است. وی افزود: ثبت سفارش این خودروها باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) صورت گیرد و پس از آن گمرک بر اساس دستورالعملهای موجود، نسبت به ترخیص اقدام خواهد کرد.
عسگری تأکید کرد که محاسبه حقوق گمرکی خودروها براساس حجم موتور انجام میشود؛ بهطوریکه از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی، تعرفهها از ۲۰ درصد شروع شده و تا حجمهای بالاتر به صورت پلکانی افزایش مییابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد که پس از ترخیص خودرو توسط گمرک، مدارک به نیروی انتظامی ارسال میشود تا مراحل شمارهگذاری نیز بدون مشکل انجام گیرد.




